Firma
Brøndsholm A/S
Marielundvej 18
2730 Herlev
CVR. nr.: 11 17 01 88
Tlf.:
E-mail: kundeservice@brondsholm.dk
Nærværende Handelsbetingelser gælder generelt. For Erhverv og Institutioner kan være anført særlige forhold: Specielt for Erhverv og Institutioner.
Gældende fra den 1. februar 2024.
Priser og rabatter
Priserne på hjemmesiden er vist inklusiv moms, når du går ind (logger ind) som Gæst/Privat.
For Erhverv eller Institution vises priserne eksklusiv moms.
Fragt er som udgangspunkt ikke inkluderet, og de viste fragtpriser i e-handelsløsningen er kun gældende i Danmark (ikke Grønland og Færøerne).
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre kampagner, tilbud eller faste kunderabatter.
For Erhverv eller Institution vises priserne eksklusiv moms.
Fragt er som udgangspunkt ikke inkluderet, og de viste fragtpriser i e-handelsløsningen er kun gældende i Danmark (ikke Grønland og Færøerne).
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre kampagner, tilbud eller faste kunderabatter.
Specielt for Erhverv og Institutioner: I forespørgsler/handler via telefon eller e-mail, vil alle priser blive opgivet ab lager ekskl. gebyr, emballage og moms.
Afgivelse af ordre
For Danmark kan ordre afgives via webshop på www.brondsholm.dk.
For Grønland, Færøerne og eksport varierer fragten, hvorfor vi i de tilfælde må henvise ordreafgivelse til kundeservice@brondsholm.dk eller telefon +45 70 20 36 35.
Vores system sender dig automatisk en e-mail (en elektronisk kvittering for modtagelse af ordren), hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. En ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de bestilte varer.
Specielt for Erhverv og Institutioner: afgivelse af ordre er bindende med mindre en af parterne inden 7 dage fra ordrens modtagelse skriftligt annullerer ordren. I tilfælde af udsolgte varer der ikke længere lagerføres, forbeholder vi os ret til annullering af ordren. Tvister i anledning af købet og deraf følgende retsforhold afgøres efter dansk ret ved Sø- og Handelsretten i København.
Betaling
Brøndsholm A/S modtager Dankort, Visa, MasterCard, JCB, MobilePay, samt bankoverførsler. Vi tillægger ikke gebyr på betalingskort.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved for sen indbetaling tillægges rente efter gældende sats. P.t. er den 2,0 % pr. påbegyndt måned. Der pålægges et rykkergebyr på kr. 100,- pr. rykker.
Specielt for Erhverv og Institutioner: der kan indgås kreditaftaler samtidig med godkendelse af kontoansøgning. Indtil det er sket, kan handel på e-shoppen kun effektueres ved betaling med kort eller bankoverførsel.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
- Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
- Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaling med EAN-nummer
Hos Brøndsholm A/S tilbyder vi offentlige institutioner muligheden for at handle med EAN-nummer.
For at handle med EAN-nummer skal i oprette jer som erhvervskunde, hvorefter i får muligheden for at vælge EAN-betaling som betalingsmetode under check-ud.
For at handle med EAN-nummer skal i oprette jer som erhvervskunde, hvorefter i får muligheden for at vælge EAN-betaling som betalingsmetode under check-ud.
I opretter jer som kunde ved at klikke på ’log ind’ oppe i højre hjørne, klik derefter på ’Ingen konto? Opret en her’, vælg ’Firma’ under Customer Type’ og udfyld de øvrige felter med jeres informationer.
Klik derefter ’Opret konto’ og i er klar til at handle som EAN-kunde. EAN-nummer udfyldes under check-ud når i kommer til betalingssiden.
Klik derefter ’Opret konto’ og i er klar til at handle som EAN-kunde. EAN-nummer udfyldes under check-ud når i kommer til betalingssiden.
Levering
Forventet leveringstid er 7 hverdage. Den kan dog variere i spidsbelastningsperioder. Brøndsholm A/S tilbyder følgende leveringsformer:
- PostNord - Pakkeshop
- PostNord - Omdeling til privat
- PostNord - Omdeling til erhverv
- GLS - Pakkeshop
- GLS - Omdeling til privat
- GLS - Omdeling til erhverv
OBS: Vi gør opmærksom på, at der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Ved særlige ordrer kan anden levering eventuelt aftales.
Når du modtager varen, bedes du afstemme antal kolli med følgeseddel/faktura, og samtidig undersøge hvorvidt der er sket skade på emballagen eller varen. Dette bedes i påkommende tilfælde anmeldes til transportselskabet gennem anmærkning på fragtbrevet.
Specielt for Erhverv og Institutioner: forbeholder vi os ret til at foretage delleverancer og til at levere i en afvigende mængde, for så
vidt angår antal, størrelser og farver, forudsat at afvigelsen i forhold til ordren ikke kan anses for væsentlig, medmindre vi er forpligtet til dette af almindelig dansk lovgivning.
Fragtpriser
Ordrestørrelse | 0-400 kr. | 400 kr. -1.199 kr. | 1200 kr. + |
GLS pakkeshop | 69,00 | 49,00 | Gratis |
GLS firmaadresse | 69,00 | 49,00 | Gratis |
GLS privatadresse | 79,00 | 69,00 | Gratis |
PostNord pakkeshop | 89,00 | 69,00 | 69,00 |
PostNord firmaadresse | 89,00 | 69,00 | 69,00 |
PostNord privatadresse | 99,00 | 89,00 | 89,00 |
Vilkår for køb af afmålte varer, bestillingsvarer og specialbestillinger
Ordrer indeholdende bestillingsvarer har som udgangspunkt en længere leveringstid, og leveres samlet.
Leveringstiden på bestillingsvarer varierer fra 8-45 dage, en mere præcis estimering er angivet direkte på den enkelte vare.
Leveringstiden på bestillingsvarer varierer fra 8-45 dage, en mere præcis estimering er angivet direkte på den enkelte vare.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Fortrydelsesretten for specialbestillinger ophører når produktion eller tilpasning påbegyndes.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, varen er leveret. Benyttes fortrydelsesretten, skal du inden varen returneres skrive til
kundeservice@brondsholm.dk eller ringe på 70 20 36 35. I den skriftlige meddelelse skal det tydeligt fremgå, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Desuden beder vi dig venligst oplyse ordrenummeret varen oprindelig blev leveret på.
En anden mulighed er at benytte standardfortrydelsesformularen som skabelon, og vedhæfte den mailen til kundeservice@brondsholm.dk.
Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen.
Returnering
Du skal selv betale for at pakken returneres.
Inden returnering bedes Brøndsholm A/S kontaktes for en aftale om returnering. Når aftale er indgået, fremsender Brøndsholm A/S en returlabel, der printes og påklistres returpakken. Returlabelen koster kroner 35,- per pakke, der fratrækkes dit tilgodehavende.
Vi gør opmærksom på, at du har ansvaret for pakken, indtil vi har modtaget den. Vi anbefaler derfor, at du får en kvittering, når du sender din ordre retur.
Ønsker du ikke at anvende vores returlabel, bedes du sende din returpakke til følgende adresse:
Returadresse:
Brøndsholm A/S
c/o Lagerkompagniet ApS
Halsskovvej 96
DK-4220 Korsør
c/o Lagerkompagniet ApS
Halsskovvej 96
DK-4220 Korsør
Dette er på eget ansvar og for egen regning. Brøndsholm A/S tager ikke imod pakker tilsendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Returnering skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at returnere. Du er ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Sker returneringen som følge af nægtet varemodtagelse, vil ny levering ikke finde sted.
En kopi af den oprindelige ordrebekræftelse/faktura bedes vedlagt forsendelsen. Det nedbringer behandlingstiden.
Specielt for Erhverv og Institutioner: varer vil blive krediteret til den oprindelige fakturerede pris minus 15% i returfradrag, minimum kr. 50,00. Kopi af den oprindelig faktura vedlægges det returnerede.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Tilbagebetaling af købsbeløbet ved returnering
Er din returnering knyttet til fortrydelsesretten, får du som udgangspunkt det beløb, du oprindelig indbetalte for varen, herunder leveringsomkostningerne, tilbage (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Er der sket en værdiforringelse fra tidspunktet for varens levering til dig, er det dit ansvar, og et beløb svarende til værdiforringelsen fratrækkes købsbeløbet.
Er der sket en værdiforringelse fra tidspunktet for varens levering til dig, er det dit ansvar, og et beløb svarende til værdiforringelsen fratrækkes købsbeløbet.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb, forudsat at fejlen eller årsagen var til stede på købstidspunktet.
Du har 2 års reklamationsret, når du handler hos Brøndsholm A/S.
Som udgangspunkt betyder det, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig anvendelse af produktet eller at det har været udsat for anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer Brøndsholm A/S rimelige fragtomkostninger.
Personlige oplysninger
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i Brøndsholm A/S’s Persondatapolitik. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Betalingen af dit køb sker via Quickpay’s betalingsmodul. Quickpay har speciale indenfor sikker betaling via nettet, og er en virksomhed Brøndsholm A/S har en databehandleraftale med. QuickPay opererer med det højeste niveau af sikkerhed, og er certificeret af PCI Security Standards Council. Brøndsholm A/S har dermed ingen adgang til dine betalingsoplysninger, men modtager blot selve indbetalingen og de oplysninger, der kan identificere købet og betalingen.
Klageadgang
Vil du klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Brøndsholm’s kundeservice på telefon 70 20 36 35 eller kundeservice@brondsholm.dk. Lykkes det ikke at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
ODR – Online Dispute Resolution
Dansk: U-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@brondsholm.dk som reference.
English: The European Commission provides an online dispute resolution platform for EU citizen not currently residing in Denmark. ODR can be accessed here: ec.europa.eu/odr. When giving a complaint please use our email: kundeservice@brondsholm.dk as reference.